خوش آمدید

جستجو

گزارش صعود دیواره علم

به نام خالق کوهستان

در تاریخ 19/5/95 یک تیم مستقل از کوهنوردان و دیواره نوردان شهرستان بابل به سرپرستی مربی و پیشکسوت کوهنوردی جناب آقای عبدالله قبادی عازم منطقه علم کوه گشتیم.

و در روز 95/5/20 کُرده ما (به دو یا سه نفر که با یک طناب به یکدیگر متصل و صعود می‌کنند کُرده یا هم‌طناب می‌گویند)، حرکت خود را برای صعود مسیر هاری روست آغاز نمودیم. (وجه تسمیه این مسیر به دلیل اولین صعود کنندگان این مسیر از دیواره علم کوه که نامشان هاری روست و هم طناب او اعلایی بودند می‌باشد).

من (محمدرضا حقیقت) و هم‌طنابم سعید قربان زاده ساعت چهار صبح بیدار شده و پس از تجهیز لوازم دیواره نوردی و خوردن صبحانه‌ای مختصر حرکت خودمان به سمت دیواره آغاز کردیم و بعد از پیمودن یخچال و گل سنگ‌ها ساعت 6 پای دیواره صعودمان را آغاز کردیم و با توجه به اینکه این اولین صعود ما به دیواره علم کوه بود اندکی با تامل، مسیر را شناسایی و حرکت می‌کردیم.

و پس از رد شدن از کلاهک‌های مسیر(کلاهک بزرگ و کوچک) که تقریبا قسمت‌های مشکل مسیر می‌باشند حدود ساعت ده صبح به کارگاه یخ که دوراهی مسیر هاری روست و فرانسه می‌باشد رسیدیم پس خوردن تنقلات و نوشیدنی مختصر به راه خود ادامه دادیم.

بعد از صعود چند طول دیگر حدود ساعت سه بعد از ظهر به قسمت ریزشی‌ها که با توجه به خستگی اما سادگی مسیر نیاز به توجه و احتیاط بیشتری دارد رسیدیم.

و در نهایت ساعت چهار بعد از ظهر جشن شادمانی‌مان رو در قله برپا کردیم و پس از گرفتن چند عکس و استراحتی مختصر از مسیر سیاه سنگ برگشت خودمان را آغاز کردیم.

حدود ساعت هشت شب با استقبال گرم دوستانمان به علم چال و پای چادرها رسیدیم.

در انتها جا دارد تشکر ویژه‌ای از استادمان عبدالله قبادی (رئیس هیات کوهنوردی بابل) داشته باشیم که قطعا بدون حمایت و راهنمایی ایشان این صعود برای ما میسر نمی‌شد.

محمدرضا حقیقت

این مطلب تا کنون 11 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : مسیر ,دیواره ,صعود ,ساعت ,کردیم ,آغاز ,آغاز کردیم ,هاری روست ,حدود ساعت ,ساعت چهار ,اولین صعود ,